hemsida analys

Att tänka på vid lansering av ny hemsida! 25 oktober 2017

Dags för ny hemsida, senast jag skapade en hemsidan till företaget var för 5 år sen, det blir lätt så att man prioriterar sig sist!
Har därför inte sökmotoroptimerat någonting förren nu, så vad är egentligen syftet till att jag börjar jobba med våra egna sidor nu då?

Förr i tiden så var visitkortet ansiktet utåt, nu för tiden är hemsidan och hur man syns ansiktet utåt.

Många vill endast ha en hemsida som är snygg och flådig medan det kanske inte riktigt passar din målgrupp, här är det oerhört viktigt att hitta rätt i känslan för att göra ett gott intryck!

Följ dessa punkter för att planera rätt:

  • Vad är syftet med hemsidan?
  • Vilka är min målgrupp?
  • Vad vill min målgrupp ha för typ av känsla?
  • Vad ska jag få ut av min hemsida?
  • Vad har jag för budget för min hemsida?
  • Hur ska jag få min hemsida att synas?
  • Vem ska ta hand om hemsidan?
  • Vilka integreringar behöver jag på hemsidan?
  • Hur följer jag och mäter händelserna på min webbplats?

Efter att du har svarat på dessa frågor är det viktigt att se sig om på webben efter inspiration, följ trenderna.

Vad är en modern hemsida 2017 ?
Vi har precis gjort om våra hemsidor, jag driver både en webbyrå i stockholm samt även ett online marknadsföringsbolag som gör allt från sökmotoroptimering till annat inom digitala strategier.

När man jobbar med sökmotoroptimering för sin hemsida behöver man även tänka på att den är byggd på ett korrekt sätt, annars är möjligheterna för synlighet oerhört begränsad!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *